Rubí, dimarts 16 de maig del 2017. Ciutadans sol·licita als dos regidors de la formació a Rubí, José Manuel Mateo i Mariola Marín, que retornin les seves actes després que hagin comunicat que abandonaven el grup municipal i passaven a ser regidors no adscrits. Des de Ciutadans es recorda que en virtut del codi ètic signat pels regidors al començament de la legislatura, tots els edils de Cs es van comprometre a renunciar a  la seva acta en el cas d’abandonar el grup municipal.

Així mateix Ciutadans considera que ni José Manuel Mateo ni Mariola Marín, han complert amb el compromís i les exigències que suposa ser regidora d’aquesta formació. Un cop formalitzat aquest canvi Ciutadans constata que tan el grup municipal com l’agrupació local de Cs a Rubí estan preparats per assumir els reptes de futur i  culminar el seu projecte per a la ciutat.

Des Cs han manifestat que els estatuts del partit són un marc indestructible que garanteix la regeneració i transparència de la formació i han assenyalat que el comportament d’aquests regidors no s’adequa a les exigències d’un partit regenerador i democràtic com Cs. A més, han recordat que Cs és un partit que compleix els seus estatuts, garantint amb això la transparència i la regeneració interna.